Wanneer omstandigheden veranderen, dan moet een ruimte daarop aangepast kunnen worden. Dat geldt ook voor uw kantoor. Relocatie is niet altijd mogelijk, maar ook niet in alle gevallen noodzakelijk. Met een kantoor verbouwing kunt u uw werkplek opfrissen, meer werkruimte creëren en de productiviteit van medewerkers een boost geven. Met het onderstaande stappenplan zorgt u dat de voorbereiding op uw kantoorrenovatie in elk geval probleemloos verloopt.
Stap 1: Bepaal uw doelstellingen
U kunt met uw kantoor renoveren alleen de gewenste resultaten behalen als u uw doelstellingen helder heeft. Dat betekent eerst het beantwoorden van vragen met betrekking tot Wat, Wanneer, Waarom en Hoe. Wat wilt u bereiken en waarom? Wanneer is de beste tijd om de kantoor werkzaamheden uit te voeren en zijn er tijdsbeperkingen om rekening mee te houden? Hoe kan de verbouwing het beste worden uitgevoerd?
Stap 2:Hou rekening met toekomstplannen
Bij het verbouwen van uw kantoor moet u niet alleen rekening houden met wat u en uw medewerkers nu nodig hebben, maar ook met de toekomst van uw onderneming. Als uw onderneming groeit en u over een jaar of twee meer personeel nodig heeft, kunt u deze mensen dan wel kwijt? Denk ook aan veranderende technologische behoeften. Biedt het kantoor de gewenste functionaliteit? Hoe werken uw mensen het liefst? En wat zijn de mogelijkheden om hun werkplekken daarop aan te passen?
Stap 3: Creëer ruimte voor de verbouwing
Een kantoor verbouwing vereist ruimte. Ruimte voor vakmensen, voor bouwmaterialen, voor (tijdelijke) werkplekken en voor opslag. Het kan een hoop tijd en moeite schelen om voor de start van de renovatie alvast schoon schip te maken. Huur een bouwafval container zodat alles wat niet meer nodig is alvast kan worden weggegooid en afgevoerd. Een goed begin is immers het halve werk!