Bereikbaarheid en betrouwbaarheid

Betalen en annuleren

Bestellen

Container – Afvalsoorten gegevens

Container – Technische gegevens

Vergunningen en verplichtingen

Problemen en klachten

De antwoorden

  • Is Recycle-bak telefonisch bereikbaar? Recycle-bak.nl is telefonisch bereikbaar op 035-6013861 van maandag t/m vrijdag van 07:30 uur t/m 16:30 uur.
    Bij calamiteiten zijn wij ook bereikbaar op 06-53556643. Let op: dit nummer is niet voor bestellingen!
  • Wat is het emailadres van Recycle-bak? Het emailadres van Recycle-bak.nl is info@recycle-bak.nl
  • Heeft Recycle-bak een keurmerk? Ja, Recycle-bak.nl heeft een keurmerk, nl. het Webshop Keurmerk. Als u op het icoon drukt van het keurmerk komt u op hun website en daar kunt u onze gegevens ook vinden. Webshop Keurmerk is erkend door de Consumentenbond, zie ook dit bericht.
  • Hoe lang bestaat Recycle-bak al? Recycle-bak.nl is online sinds november 2012, wij zijn echter al meer dan een eeuw werkzaam in de afvalbranche.
  • Waar staat Recycle-bak letterlijk en figuurlijk voor ?Wij staan voor betrouwbaarheid, snelheid, service en prijsbewustheid in een beperkt gebied van Nederland zodat wij ook echt kunnen bieden waar wij voor staan. Wij concentreren ons uitsluitend op Midden-Nederland.
  • Hoe kan ik betalen? U kunt bij ons betalen met iDEAL, of contant (geen pin, dus gepast) bij plaatsing van de container.
  • Krijg ik een factuur? Ja, u krijgt direct bij uw opdrachtbevestiging via de mail een factuur waarop staat of u reeds voldaan heeft (iDEAL) of dat u nog moet betalen (contant bij plaatsing).
  • Kan ik de bestelling annuleren? U kunt sowieso altijd annuleren tot de chauffeur onderweg is met de container, wij zullen dan binnen 24 uur het reeds betaalde bedrag terugstorten op uw rekening. Als de chauffeur reeds onderweg is met de container naar uw adres, dan zal enkel het retour-transport in rekening gebracht worden, die kosten bedragen 35,- inclusief BTW.
  • Ik huur de container voor een verbouwing, hoef ik dan maar 6 procent BTW te betalen? Nee helaas, de BTW-verlaging van de overheid voor de bouw vanaf 1 maart 2013 tot 1 maart 2014 geldt enkel voor arbeidskosten, niet voor materialen.
  • Levert Recycle-bak.nl in heel Nederland? Recycle-bak.nl levert niet in heel Nederland, dit omdat wij snelheid van leveren en de laagste prijzen willen blijven garanderen. Wij leveren in alle gemeenten van de provincies Utrecht en Flevoland, en in een aantal gemeenten van de provincies Noord-Holland en Gelderland. Woont u in de buurt van één van de gemeenten, maar staat uw gemeente er niet bij, dan kunt u ons altijd bellen of een mail sturen om te kijken wat we voor u kunnen doen. De gemeenten waar wij containers leveren zijn:
    Abcoude Achterberg Achterveld Almere
    Amerongen Amersfoort Amstelveen Amsterdam
    Ankeveen Austerlitz Baambrugge Baarn
    Barneveld Benschop Biddinghuizen Bilthoven
    Blaricum Bosch en Duin Breukelen Bunnik
    Bunschoten Bussum Cothen De Bilt
    De Meern Den Dolder Diemen Doorn
    Driebergen Driebergen-Rijsenburg Dronten Eembrugge
    Eemdijk Eemnes Elst (Prov. Utrecht) Ermelo
    Everdingen Groenekan Haarzuilens Hagestein
    Harderwijk Harmelen Hilversum Hoevelaken
    Hollandsche Rading Hoogland Hooglanderveen Horst
    Houten Huis ter Heide Huizen IJsselstein (Utrecht)
    Kamerik Kockengen Kortenhoef Lage Vuursche
    Langbroek Laren Leersum Lelystad
    Leusden Linschoten Loenen aan de Vecht Loenersloot
    Loosdrecht Lopik Lopikerkapel Maarn
    Maarsbergen Maarssen Maarsseveen Maartensdijk
    Mijdrecht Montfoort Muiden Muiderberg
    Naarden Nederhorst den Berg Nieuwegein Nieuwersluis
    Nigtevecht Nijkerk Odijk Oudewater
    Putten Renswoude Rhenen Schalkwijk
    s-Graveland Soest Soesterberg Spakenburg
    Swifterbant Tienhoven Tull en ’t Waal Utrecht
    Veenendaal Vianen Vinkeveen Vleuten
    Vreeland Vreeswijk Weesp Werkhoven
    Westbroek Wijk bij Duurstede Wilnis Woerden
    Woudenberg Zaandam Zeewolde Zegveld
    Zeist Zwartebroek
  • Zijn er verzendkosten? Nee, Recycle-bak.nl werkt met all-in tarieven, enkel wanneer u contant met de chauffeur wilt afrekenen dan brengen wij € 15,- rembourskosten in rekening.
  • Kan ik ook telefonisch bestellen? We kunnen u wel helpen met bestellen wanneer u ons belt, maar wij hebben de bevestiging via het online bestelformulier nodig zodat u en wij een overeenkomst op papier hebben, dus niet enkel telefonisch. Uiteraard kunnen wij hier in een uiterste geval wel een uitzondering op maken, maar dan geld hetzelfde als bij contante betaling, dan zullen wij voor de extra administratieve handelingen een vergoeding van € 15,- inclusief BTW in rekening brengen.Het afvoeren van een container kunt u wel telefonisch doorgeven.
  • Kan ik een tijd aangeven voor de levering? Garanderen kunnen wij niets, maar u kunt op het bestelformulier uw voorkeur voor een dagdeel aangeven (ochtend of middag), dan houden wij zo veel mogelijk rekening met uw voorkeur. Wanneer u één dag voor levering om 16:30 uur naar onze planning belt (035-6013017), dan kunnen zij u de levertijd met een marge van ongeveer twee uur geven.
  • Kan ik een half uur voor levering gebeld worden? Jawel dat is geen enkel probleem, dit kunt u onderaan op het bestelformulier bij opmerkingen aangeven. Ook kunt u hiervoor telefonisch contact met ons opnemen.
  • Kan ik de leverdatum nog veranderen? U kunt de leverdatum sowieso tot een dag van tevoren wijzigen, soms is het ook mogelijk om de leverdatum op de dag zelf nog te wijzigen, uiteraard niet meer wanneer onze chauffeur al met de container onderweg is.
  • Als ik vandaag bestel, kan de container dan nog dezelfde dag geleverd worden? Regelmatig is het mogelijk dat de container nog dezelfde dag geleverd wordt, garanderen kunnen wij dat echter niet. Dus hiervoor zult u voordat u gaat bestellen eerst telefonisch contact met ons op moeten nemen.
  • Wordt er ook in het weekend of op feestdagen geleverd? Helaas, dat is bij ons nog niet mogelijk.
  • Hoe kan ik de container op laten halen? Heel eenvoudig: Bel 035-6013861 om een afspraak te maken, of stuur even een email naar info@recycle-bak.nl.
  • Ik wil een container op laten halen, en een nieuwe terug, wat moet ik doen? U kunt gewoon een nieuwe bestellen en op het bestelformulier onderaan bij opmerkingen aangeven dat de volle container weggehaald kan worden en de nieuwe er voor in de plaats kan komen.
  • Hoe lang mag de container blijven staan? De container mag acht weken blijven staan, hierna zullen wij € 3,00 huur per dag in rekening brengen die wij in overleg met u vooruit per bank of contant (gepast, geen iDEAL) bij ophalen zullen verrekenen.
  • Moet ik aanwezig zijn bij het leveren? Dat is niet noodzakelijk. Wanneer u van te voren goed kunt aangeven waar de container mag staan, die plek ook vrij is, en u op het moment van leveren telefonisch bereikbaar bent dan is dat geen enkel probleem.
  • De container is niet groot genoeg, wat nu? Het enige wat wij dan voor u kunnen betekenen is dat u een nieuwe container bestelt voor het afval dat u niet kwijt kon in de geleverde container. Het is voor ons niet in te schatten hoe groot uw container moet zijn, zelfs voor ons eigen afval is dat soms nog lastig. De maten ziet u hieronder:3 m3 container (lengte 190cm x breedte 160cm x hoogte 110cm).
    6 m3 container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 100cm).
    10 m3 container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 155cm).
    Alle containers nemen ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.U dient er rekening mee te houden dat om de container te plaatsen de vrachtwagen op die plek kan komen, en na plaatsen ook weer weg kan rijden.
  • Mag ik achteraf beslissen ander afval in de container te gooien? Dat mag indien u telefonisch of per mail contact met ons opneemt zodat wij direct afspraken kunnen maken over de betaling van de meerprijs of de retourbetaling van de minderprijs.
  • Moet ik extra kosten betalen als er iets verkeerds in de container zit? Ja, dat klopt, als er iets in zit wat er niet in hoort te zitten dan maken wij een foto van de inhoud, nemen wij contact met u op, mailen u eventueel de foto en maken wij met u afspraken over de meerprijs. Meestal is het mailen van een foto niet nodig omdat de klant zelf wel weet wat er in de container is gestort.
  • Wat mag ik wel of niet in de container gooien? Dat kun u zien op de pagina’s bij de diverse soorten afval, zie ook de links hieronder:Container Bouwafval-Grof afval-Gemengd afval
    Container Steenpuin-Puin-Tegels
    Container Houtafval-Hout-Sloophout
    Container Grond-Zand-Aarde
    Container Tuinafval-Groenafval-Groen-Snoeihout
    Container Dakafval-Dakleer
  • Mag ik een koelkast in de container gooien? Helaas koelkasten of vriezers mogen wij niet innemen, deze kunt u inleveren bij uw gemeente.
  • Wat is gevaarlijk afval? Gevaarlijk afval is afval dat gevaarlijk is voor mens, dier of milieu. Voorbeelden van gevaarlijk zijn:- Asbest
    – Asbestgelijkend materiaal, ook al is het geen asbest maar lijkt het er zichtbaar wel op, dan dient het ook als asbest behandeld te worden !
    – Afgewerkte olie
    – Oliefilters
    – Batterijen
    – Accu’s
    – Oplosmiddelen
    – Verontreinigde grond
    – Chemicaliën
    – Resten van verf, lakken en beitsenGevaarlijk afval mag dus ook niet in onze containers aangetroffen worden. Indien dat wel het geval is nemen wij de container niet mee en kunnen de extra kosten die daarmee gemoeid gaan voor u heel erg oplopen aangezien daar speciale bedrijven voor langs moeten komen om die afvalstoffen af te voeren.Mocht u twijfelen of u met gevaarlijk of chemisch afval te maken heeft, aarzel niet en neem contact met ons op.
  • Wat is chemisch afval? Chemisch afval is huishoudelijk afval waar chemische stoffen in zitten die schadelijk zijn voor de gezondheid en het milieu. De voorbeelden van gevaarlijk afval vallen meestal ook onder chemisch afval. Voorbeelden van chemisch afval zijn:- Batterijen
    – Spaarlampen en energiezuinige lampen
    – Lampenolie
    – Gootsteenontstopper
    – Petroleum
    – Medicijnen
    – Motorolie
    – BenzineMocht u twijfelen of u met gevaarlijk of chemisch afval te maken heeft, aarzel niet en neem contact met ons op.
  • Waarom zou ik afval scheiden? Als u bijvoorbeeld met een grote verbouwing bezig bent, dan heeft u waarschijnlijk veel steenpuin of hout af te voeren, en zoals u bij onze prijzen kunt zien is het aanmerkelijk goedkoper om een afvalbak voor houtafval of puin te huren dan een container voor gemengd afval (bouwafval, grof huishoudelijk afval).Tevens is het voor mens, natuur en milieu beter om te scheiden omdat het sorteer proces later veel machinale handelingen vereist.
  • Hoe veel ruimte neemt een container in? Wij leveren de volgende maten containers:
    3 m3 open container (lengte 190cm x breedte 160cm x hoogte 110cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    6 m3 open container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 100cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    10 m3 open container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 155cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    10 m3 gesloten container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 170cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    15 m3 open container (lengte 600cm x breedte 250cm x hoogte 100cm). Deze container neemt ongeveer 3 parkeerplaatsen aan ruimte in.

    U dient er rekening mee te houden dat om de container te plaatsen de vrachtwagen op die plek kan komen, en na plaatsen ook weer weg kan rijden.

  • Wat zijn de maten van de containers? Wij leveren de volgende maten containers:
    3 m3 open container (lengte 190cm x breedte 160cm x hoogte 110cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    6 m3 open container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 100cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    10 m3 open container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 155cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    10 m3 gesloten container (lengte 365cm x breedte 180cm x hoogte 170cm). Deze container neemt ongeveer 1 parkeerplaats aan ruimte in.
    15 m3 open container (lengte 600cm x breedte 250cm x hoogte 100cm). Deze container neemt ongeveer 3 parkeerplaatsen aan ruimte in.

    U dient er rekening mee te houden dat om de container te plaatsen de vrachtwagen op die plek kan komen, en na plaatsen ook weer weg kan rijden.

  • Mag de container boven de rand beladen worden? De 3 m3 open container mag maximaal 30 centimeter boven de rand beladen worden.
    De 6 m3 open container mag maximaal 30 centimeter boven de rand beladen worden.
    De 10 m3 open container mag helemaal niet boven de rand beladen worden.
    De 10 m3 gesloten container kan en mag niet boven de rand beladen worden.
    De 15 m3 open container mag helemaal niet boven de rand beladen worden.Als de container te hoog beladen is, kunnen wij hier extra kosten voor berekenen.
    Uit veiligheidsoverwegingen mogen wij de container niet meenemen wanneer deze te hoog beladen is.
  • Mag het afval buiten de container uitsteken? Aan de voorkant, achterkant en zijkanten mag niets uitsteken, dit om gevaarlijke situaties te voorkomen. Uit veiligheidsoverwegingen mogen wij de container niet meenemen wanneer er afval buiten de container steekt.
  • Mag de container op mijn eigen terrein geplaatst worden? Uiteraard mag de containerbak op uw eigen terrein geplaatst worden, mits er voldoende ruimte is. Het is aan de chauffeur om te bepalen of dit mogelijk is. Het plaatsen op eigen terrein geschiedt echter wel op uw eigen risico en verantwoording. Eventuele schade aan uw bomen, struiken, straatwerk en dergelijke is voor uw eigen kosten. U dient ook bij de chauffeur aan te geven of er onder het straatwerk putten zitten of ooit gezeten hebben, is dit het geval dan plaatsen wij de container daar niet.
  • Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een container? In sommige gemeenten heeft u een vergunning nodig om op de openbare weg een container te plaatsen, deze kosten zijn dan ook voor u zelf. Soms krijgen wij kosten doorberekend van een gemeente, die zullen dan uiteraard direct aan u door worden berekend met een extra administratieve heffing van € 15,- inclusief BTW. U kunt vaak op de website van uw gemeente vinden of u een vergunning nodig heeft.
  • Wie is verantwoordelijk voor de container? U bent als opdrachtgever te allen tijde verantwoordelijk voor de container tot het moment dat de container weer op de vrachtwagen staat, daarna bent u enkel nog verantwoordelijk voor de inhoud van de container. Als de container door brand of anderszins beschadigingen oploopt dan komen de kosten daarvan voor uw rekening.Indien wij de container niet kunnen ophalen omdat deze niet vrij staat, dan wordt een verloren rit aan u doorberekend, de kosten hiervan bedragen € 65,- inclusief BTW.
  • De verkeerde container is geleverd, wat nu? Wanneer dat echt het geval is zullen wij uiteraard kosteloos de container zo spoedig mogelijk om komen ruilen.
  • De container is niet geleverd, wat nu? Neemt u dan alstublieft zo snel mogelijk contact met ons op, dan zorgen wij dat de container zo snel mogelijk alsnog geleverd wordt.
  • Heeft u andere problemen? Ook dan vragen wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, dan kunnen wij u wellicht direct helpen.
  • Mijn vraag staat nergens bij, wat moet ik doen? Dan vragen wij u contact met ons op te nemen via mail of telefoon, dan kunnen wij bijna altijd direct uw vraag beantwoorden. Dus aarzel niet en bel of mail, bij ons geen lange wachttijden. U wordt in principe altijd direct te woord gestaan door iemand met verstand van zaken.
  • Ik heb een klacht, wat moet ik doen? Dan vragen wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via mail, contactformulier of telefoon, wij zullen er vervolgens alles aan doen om uw ongenoegen direct of binnen een voor u redelijke termijn weg te nemen. U kunt er sowieso op rekenen dat wij tijdens openingstijden altijd telefonisch bereikbaar voor u zijn, dus ook hier geldt weer: geen lange wachttijden en direct iemand met verstand van zaken die u te woord staat.Mocht u echter ondanks onze inspanningen nog niet tevreden zijn, dan wijzen wij u hierbij op de mogelijkheid van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk. Leidt de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat dan kan het geschil worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl).